In ‘t Kofschip is een bibliotheek-op-schoolvestiging van de Bibliotheek Waterland gevestigd. U vindt de bibliotheek in de hal achterin de school. De bibliotheek bevat een collectie kleuter en jeugdboeken voor kinderen tot en met 12 jaar oud.

De Bibliotheek in ‘t Kofschip: Zelfservice voor jong en oud.
Niet alleen de kinderen en leerkrachten van de school kunnen gebruik maken van de Bibliotheek op school. Het servicepunt is ook beschikbaar voor kinderen uit Volendam die niet op de school zelf zitten. Ook volwassenen kunnen in dit servicepunt hun boeken lenen of terugbrengen. Om boeken te kunnen lenen in het servicepunt is een lidmaatschap van de Bibliotheek Waterland nodig. Voor kinderen tot 18 jaar is het lidmaatschap gratis. Bent u ouder dan 18 dan zijn er verschillende abonnement soorten tot uw beschikking.  Kijk hier voor een overzicht van de abonnementen. Bent u al lid van de bibliotheek, dan kunt u boeken uit de hele collectie van de Bibliotheek Waterland gratis reserveren en afhalen in het servicepunt. Reserveren van boeken buiten de Bibliotheek Waterland kost €0,50. Leden van Bibliotheek Waterland kunnen ook gratis e-books lenen. Inmiddels is er een collectie van ruim 20.000 e-boeken beschikbaar. Maak voor het lenen van e-books hier een account aan.

De openingstijden van de Bibliotheek op school in ‘t Kofschip zijn:
maandag: 15:15 - 16:30 uur
dinsdag: 15:15 - 16:30 uur
woensdag: 11:30 - 12:30 uur
donderdag: 15:15 - 16:30 uur
vrijdag: 15:15 - 16:30 uur
Tijdens de schoolvakanties is ook het servicepunt gesloten.

Kijk voor meer informatie én voor het aanvragen van een abonnement op: www.bibliotheekwaterland.nl