De geschiedenis van 't Kofschip

Onze geschiedenis is nog maar kort: na de oplevering van het eerste gedeelte van het Middengebied was er al sprake van de behoefte aan een nieuwe school. Onder beheer van de stichting is de school gebouwd: op 18 augustus 2003 ging de eerste paal erin. 5 april 2004 zijn we met de kinderen in het nieuwe gebouw getrokken.

’t Kofschip is een 10-klassige basisschool: 2 kleutergroepen, een dubbelgroep 8 en voor de rest enkelgroepen. In ons schoolgebouw zitten momenteel zo'n 220 kinderen. Het gebouw is ontworpen door Victor Vizee, die ook de Nicolaas/Kennedy dubbelschool ontworpen heeft en de dependance van de St. Petrusschool. Ons team bestaat uit 19 medewerkers. Leer ons team hier kennen.

De school is officieel geopend op 25 september 2004. Voorafgaande daaraan is er voor de kinderen en ouders een feest- en activiteitenweek geweest. Voormalig burgemeester van Beek heeft samen met de kinderen de school geopend. Als blijvend aandenken hebben de eerste 80 kinderen een mozaïektegel gemaakt die in het schoolplein ligt. Door de tand des tijds zijn deze tegels inmiddels vergaan en grotendeels verwijderd.